Top dôvody, prečo si viesť tréningový denník!

Blog o posilňovaní

Kvalitný tréningový denník nie je na zahodenie. Priblížme si niekoľko dobrých dôvodov, prečo si založiť tréningový denník a pravidelne ho plniť počtom opakovaní. Online fitness tréner je užitočným doplnkom, pretože len vďaka nemu máte komplexný prehľad o tom, koľko ste odcvičili. Aj kedy a za koľko. Predstavujeme najpodceňovanejšieho pomocníka vo fitness – tréningový plán a s ním súvisiaci tréningový denník!

Pre mnohých z nás je vedenie tréningového denníka a zapisovanie všetkých vykonaných opakovaní, sérií , cvikov , váh a pocitov z tréningu strata času. Iba naoko. Úprimne, koľko krát ste v posilňovni videli človeka cvičiť s tréningovým denníkom? Pokojne počítajte za posledné dva mesiace, najpravdepodobnejšie Vám vystačia prsty na rukách.

Lenže tréningový denník je esenciálna vec pre premyslené trénovanie s dôrazom na výsledky. Buď si denník vediete a tým pádom máte jasný prehľad o tom , čo v posilňovni robíte a aký bude váš nasledujúci tréning. Druhá možnosť je častejšia…

View original post 187 more words

Najlepšie spôsoby, ako udržať motiváciu?

Často dostávame otázky, ako udržať motiváciu. Či už v živote, alebo často priamo v posilňovaní. Motivácia je základ každej činnosti. Vďaka nej nám pôjde všetko rýchlejšie a lepšie – aj cvičenie.

Vybudujte si vnútornú motiváciu

Máte problémy, ktoré Vás takmer vždy zabrzdia v entuziazme a nemáte potom chuť ani silu doriešiť začaté veci? Spíšte si všetky nepríjemnosti alebo problémy, ktoré vás možno trápia, a ktoré sú spôsobené vaším súčasným životným štýlom (nepadne mi oblečenie, nemám žiadnu energiu, mám vysoký krvný tlak, nemôžem sa normálne posadiť na stoličku, v plavkách si pripadám veľmi trápne…). Spíšte si aj všetky veci, ktoré budete schopní robiť, ak svoje ciele dosiahnete ( budem môcť nosiť, čo budem chcieť, budem mať viac energie, budem mať normálny krvný tlak, budem schopný pracovať lepšie, budem môcť vyrážať na túry…).

Ako schudnúť? Motivácia do posilnovne

Takto budete mať motiváciu, prečo áno a prečo prekonať súčasné ťažkosti – dopriať si v budúcnosti. Prečítajte si niekoľko tipov, vďaka ktorým môžete udržať motiváciu do posilňovne. A to oveľa silnejšiu.

Prečítať si môžete aj krátke pojednanie o motivácii a jej udržaní – http://cvicenie.wordpress.com/2013/11/21/motivacia-a-jej-udrzanie/

Cvičenie s činkami pre ženy? Áno!

Ak ste prišli na túto stránku, pravdepodobne sa snažíte zistiť klady a zápory cvičenia s činkami pre ženy. U pánov je to jasné – cieľom je vybudovať pevné a funkčné svalstvo. Ale sú tréningové plány pre ženy do posilňovne vhodné aj vtedy, ak nechcete vyzerať ako fitneska? Samozrejme! Nečakajte, že po niekoľkých týždňoch dvíhania činiek Vám narastú svaly. To sa nestane pravdepodobne ani pri dlhodobejšom cvičení s činkami. Museli by ste totiž skutočne významne upraviť stravu. A posledná vec – fitnessky vyzerajú nežensky len na súťažiach. Už ste videli fotografie fitness dievčat mimo pódia? Nejde o kulturistky. A také telo môže mať drvivá väčšina žien – aj Vy! Chce to len drinu, tréning a odhodlanie. Úpravu stravy. Motiváciu.

Ak chcete získať silný stred tela, funkčné svaly a byť fit súčasne , potom budete musieť cvičiť s činkami. Ak postupne cvičíte s činkami, telo si na záťaž zvykne a spevnie. Neznamená to, že Vám automaticky narastú mužské bicepsy. Pozrite si jednoduché video z dielne online trénera. Nájdete na ňom ženy, ktoré preferujú cvičenie s činkami. Zistíte, že pevné stehná, zadok či brucho sú sexi viac ako si myslíte.

Povianočné chudnutie – prečo nezačať už v Novembri?

Možno to znie šialene – ale väčšina z nás hľadá po Vianociach spôsob, ako schudnúť. Tak prečo nezačať už v Novembri? Má to hneď niekoľko výhod, niektoré si tú predstavíme. Naozaj, chudnutie v predstihu pred Vianocami Vám pomôže v mnohých ohľadoch. A v konečnom dôsledku tak Vianoce nemusia byť vôbec tak kruté, čo sa týka pribratých kilogramov.

 

Áno, všetky tieto tri oblasti musíte podchytiť. Samozrejme, najťažšie bude zvládať to, ako chudnúť počas vianoc. Ale nevzdávajte to – stačí si udržať návyky, ktoré získate počas roka. Správne stravovanie neznamená, že si občas nemôžete dopriať prehrešok. Samozrejme, zákusky a sviatočné jedlá sú povinnou výbavou vianočných stolov, takže by bolo zbytočné odriekať si ich. Na druhej strane môžete takéto chuťovky kompenzovať pohybom či zdravým jedlom. Ak ste naučený na zdravú stravu z obdobia pred Vianocami, nemal by to byť výrazný problém.

Ako na chudnutie? Stravou, pohybom a dostatočnou motiváciou🙂 Prajeme veľa šťastia a nervov pri príprave na Vianoce. A nezabudnite – pohyb nemusíte obmedzovať ani v tomto sviatočnom období. Práve naopak – prospeje Vám ešte viac!

Silový tréning a tréning pre mladých

Navrhnúť kvalitný silový tréning aj kondičný tréning môže byť veľmi zložité. Ale to nemusí byť – stačí vedieť aspoň niečo málo o tvorbe tréningového plánu. Pointa je , že potrebujete vytvoriť ucelený a komplexný program , ktorý podporuje tvrdú prácu a progresívne preťaženie svalstva . Ak sú tieto elementy na správnom mieste , ste na dobrej ceste k tomu využívať výhody programu silového tréningu pre mladých športovcov . Tréningový plán si môžete navyše nechať zostaviť u odborníka alebo využiť ešte kvalitnejšiu novinku – online fitness tréningy.

Neviete, ako sa niektoré cviky cvičia? Napríklad milované aj nenávidené drepy. Je vhodný nízky drep a ako správne drepovať? To všetko sú otázky, ktoré začiatočník nemusí chápať hneď na prvýkrát. Preto sa nebojte využiť služby online trénera, ktorý Vám poradí a zostaví tréningový plán na mieru. Pre mužov aj pre ženy. Jednoducho skvelý nástroj, ako výhodne dostať kvalitný tréningový rozpis nielen na cvičenie a venovať sa budovaniu svalstva efektívne, naplno.

Silový tréning program pre mladých športovcov by mal zohľadňovať všetky hlavné svalové skupiny v tele : hrudník , hornú časť chrbta , ramená , biceps , triceps , krk , brušné svalstvo , spodná časť chrbta , boky. Tiež štvorhlavý sval , hamstringy a lýtka . Niektoré športy sa viac zameriavajú na konkrétnu časť tela alebo vyžadujú odborné práce na menších svalových skupinách ( napr. baseball). Ale všetky hlavné svalové skupiny by mali byť pravidelne posilňované.

K tomu , aby akýkoľvek program bol účinný. musí dôjsť k systematickému a progresívnemu preťaženiu svalstva . Pokrok je možné vykonať prostredníctvom niektorej z nasledujúcich techník: zvýšenie počtu opakovaní , zvýšenie váhy závažia , zvýšenie počtu opakovaní , zvýšenie počtu tréningových dní v týždni , zníženie množstva odpočinku medzi sériami , alebo ich kombinácie.

 

Skúsenosti so zostavovaním tréningových plánov

Pozdravujeme všetkých čitateľov po dlhšej dobe a opäť sa k Vám prihovárame, tentokrát s otázkou. Dali ste si niekedy zostaviť tréningový plán cez internet alebo cvičíte s online trénerom? Myslíte si, že je Váš súčasný tréningový plán dostatočný?

Skúsenosti MyBodyManager

Náš partner http://www.mybodymanager.sk nám poskytol zaujímavé čísla z interného prieskumu. Z neho na vzorke 187 opýtaných (98 muži, 89 ženy) vyplýva, že až 43% cvičencov nemá poriadny tréningový plán. Naopak, potešujúca bola aspoň správa, že intenzita cvičenia je nad úrovňou 2,6x týždenne (priemerne)

Preto sa chceme spýtať, či aj Vy zaznamenávate skúsenosti mybodymanager portálu a vidíte okolo seba ľudí, ktorí nemajú jasne zadefinovaný tréningový plán. Dajte nám vedieť a my sa o Vaše skúsenosti s tréningovými plánmi podelíme do celého sveta.

 

 

 

Chudnutie – celosvetový problém s obezitou?

Chudnutie sa zdá byť len záležitosťou estetiky či vonkajšieho vzhľadu, no opak je pravdou. Už nejakú chvíľu platí, že zdravé chudnutie je naozaj to najlepšie, čo môžete pri nadváhe spraviť pre svoje telo. Nie pilulky, nie zázračné operácie. Ale chudnutie založené na rokmi overenej rovnici – musíte viac vydať ako prijať. Obezite, nadváha, nezdravé stravovacie návyky – takto by sme mohli pokračovať ďalej pri vymenovávaní celosvetových problémov. A zbaviť sa ich môže každý z nás tým, že začne chudnúť. O čom je chudnutie? O úprave jedálnička, kvalitnom tréningu, dostatočnej kardio aktivite. Redukcia tuku a zdravý životný štýl je synonymum pre novodobé “sexi”. Pretože atraktívne nie je už len chudé telo, ale najmä to zdravé!

Cukrovka, kôrnatenie tepien či zhubné ochorenia. Len časť z toho, čo hrozí každému, kto nenasadí chudnutie. Nemali by sme ingnorovať čo i len nižšiu nadváhu – dá sa pohodlne vyriešiť pohybom a úpravou pohybovej aktivity. Aké je to zdravé chudnutie? Také, pri ktorom zvýšime pohybovú aktivitu a za mesiac znížime váhu napríklad o 2 až 4 kilogramy. Viac nie, telo je živý organizmus a potrebuje si na zmeny postupne zvykať. Znížiť môžeme tiež kalorický príjem, čo sa na chudnutí prejaví ešte pozitívnejšie.

Základom bude pravidelná strava, žiadne gigantické porcie 3x za deň.  Jedlo má svoj čas – rovnako aj chudnutie. Nemusíte ho skonzumovať za pár sekúnd, pekne si ho vychutnajte. Ak máte záujem o tréningové plány na chudnutie, potom určite využite MyBodyManager!

Prečo je osobný tréner pre fitness dôležitý?

Osobný tréner, vo forme v akej ho poznáme s fitness centier, je dôležitý pre cvičencov, ktorí nevedia ako cvičiť. Vytvorí unikátny tréningový plán na mieru a dodá klientovi motiváciu. Pozná cieľ. Ale presne to dokáže aj online tréner, ktorý ušije váhy na mieru a sleduje pokrok. Máločo síce nahradí skutočného človeka, na druhej strane náklady na online trénera sú skutočne minimálne a zanedbateľné oproti sumám a platom osobných trénerov naživo.

Osobný tréner je perfektná motivácia pre to, aby ste sa držali predpísaného plánu. Vďaka zapisovaniu váh do denníčka a ich prepisu na internet budete vždy vedieť, ako ste na tom s pokrokom. Osobný tréner cez internet je jednoducho efektívne a cenovo dostupné riešenie pre tých, ktorí si skutočných trénerov nemôžu dovoliť. Alebo z akéhokoľvek dôvodu ho jednoducho nechcú.  A ušetrené peniaze môžete investovať do doplnkov stravy alebo jedla.

Tréning na mieru je od online trénera samozrejmosťou. Preto neverte stránkam, na ktorých Vám niekto ponúka všeobecný rozpis typu 10×12 opakovaní. Musíte vedieť predsa s akou váhou. A koľko sérií. Preto je jednoduché objednanie tréningu s počtom opakovaní naozaj strateným peniazom. Naučte sa cvičiť efektívne a s poznaním váh – hľadajte online trénera, ktorý dokáže monitorovať váhy, záťaž počíta z maximálneho opakovania a šije tréningy na mieru.

My ho nebudeme hľadať za Vás, rozhodnutie je na Vás samotných. No odporúčame si kúpu tréningového plánu cez internet naozaj dobre premyslieť tak, aby ste boli skutočne spokojný. A spokojný zákazník je ten, ktorý sa vždy rád vráti a trénuje mesiace, možno roky. Preto sledujte aj počty zákazníkov, ktoré udávajú online tréningové stránky. Potešíme Vás – aj na Slovensku je minimálne jedna, avšak skôr dve až tri kvalitné.

 

Tréningový plán na maximálne chudnutie a kondíciu?

Pár týždňov nie je významné množstvo času, ktoré Vám poskytne možnosti na to, ako schudnúť, ale nie je to vylúčené, aby ste dali dole niekoľko kíl. Ak máte disciplínu, môžete stratiť až 4 kg v priebehu dvoch týždňov. Ak budete mať k dispozícii posilňovňu, ktorú má dnes dostupnú naozaj snáď každý, Vaša šanca na chudnutie sa rapídne zvýši. Prečo? Pretože máte viac možností cvičenia a je teda z čoho vyberať. Stále však hrá podstatnú rolu kardio aktivita. Kardiovaskulárny tréning je kľúčový, ak chcete naozaj schudnúť za pár týždňov.

Chodiť do posilňovne a stráviť pár minút na aeróbnych strojoch Vám môže pomôcť, v extrémnejších prípadoch je však tréningový plán na chudnutie koncipovaný tak, aby ste zaberali naplno. Budete pravdepodobne nenávidieť bežecké pásy, eliptické trenažéry, veslárske stroje alebo schodiskové automaty. Avšak toto “zlo” je nevyhnutné, pretože bez neho neschudnete. Vyskúšajte si ten, ktorý Vám najviac vyhovuje a zvyknite si, že kardio aktivita je podstatnou súčasťou tréningového plánu.

Akonáhle ste si vybrali Váš kardio stroj, je na čase, aby ste ho naplno využili. Začnite každé cvičenie s ľahkým 5 minút warm-up rozohriatím a uvoľnite svoje telo. Zvýšite tak vnútornú teplotu. Neskôr zvýšte rýchlosť a záťaž približne na 80% maximálnej záťaže. Takto vydržte po dobu 30 sekúnd. Neskôr prepnite na 50% a vydržte minútu. Ak budete dodržiavať intervalový tréning, nemusíte sa obávať, že ak zvýšite svoj kalorický príjem, mohlo by Vás to ohroziť. Naopak, dostatočný kalorický výdaj je základom správneho tréningového plánu na chudnutie.

Chcete maximálne chudnúť? Využite tréningový plán na kondíciu a spevnenie tela od profesionálov z MyBodyManager!

Príprava na tréningový plán a cvičenie

Jednou z nevyhnutných súčastí kvalitného tréningu nielen v posilňovni ale aj v športe je príprava tela na fyzickú aktivitu. Samozrejmosťou je zahriatie svalov a pretiahnutie – to snáď vie každý. Ak ale chcete podávať kvalitné výkony, samotné zahriatie a pretiahnutie skrátka nestačí. Pretože tréningový plán môže byť náročný a svaly musia byť kvalitne pripravené na podanie výkonu. Čo ak bežná rozcvička jednoducho nestačí a potrebujete viac ako len jemný strečing?

Existuje spôsob, ako zlepšiť výkonnosť, predísť zraneniam, zbaviť sa bolestí a uvoľniť stuhnuté svaly po náročnom tréningu. Dnes by som vám chcel preto predstaviť masírovanie na penovom valci – Foam Roller the Grid.


Ako penový valec pomáha?

Foam roller funguje ako masážny nástroj, kedy váhou svojho tela vytvárate tlak a prechádzaním po valci masírujete danú časť tela. Pri tomto procese dochádza k niekoľkým podstatným veciam: napríklad k obnove pružnosti svalových vlákien – to funguje ako prevencia proti zraneniam, odplavovaniu odpadových látok, čím zlepšíme zase regeneráciu po tréningu. Rolovaním sa aj zahrejete a spevníte stred tela.

Nevyhnutnou súčasťou prípravy na tréning je aj kardio aktivita. Zahrejte sa minimálne 10 minút, aby ste telo dostali do športovacieho modu. Potom už môžete naplno odpáliť Váš tréningový plán, ktorý Vám zostavia odborníci z MyBodyManager na mieru.