Cvičenie doma

Cvičenie doma

Domáce posilňovanie pre každého

Existuje mnoho dôvodov, prečo si niekto vyberie cvičenie doma a tréningy prispôsobené domovu, skôr než tréningy založené na cvičenie v telocvični. Tu je len niekoľko z nich:

v okolí nie sú žiadne fitka alebo telocvične
výdavky spojené s navštěvováním fitka
chodenie do fitka vyzerá náročne a tým zastrašuje ľudí
cvičenie vo fitku sú náročné aj časovo

Všetky tieto dôvody k výberu domáceho cvičenia sú pádne. Ak je to aj váš prípad, potom by cvičenie doma mohlo byť práve pre vás.
Čo je potrebné zvážiť

Keď chcete nejakým spôsobom rozvíjať svoje domáce cvičenie, ponúka sa veľa vecí, ktoré je potrebné zvážiť. Je to napríklad cieľ vášho cvičenia, vybavenie, ktoré máte k dispozícii a alebo dostatočný priestor. Niektorí ľudia si radi zacvičia v obývacej izbe u televízie podľa nejakej celebrity na DVD, zatiaľ čo ostatní si radšej vytvoria doma svoju vlastnú malú posilňovňu. Ak ste sa rozhodli vytvoriť si doma svoj vlastný cvičebný plán, majte na pamäti, že je to kvôli tomu, aby ste boli fit a aby ste videli zmeny na svojej postave, a preto budete potrebovať viac spôsobov, ako to naozaj dosiahnuť.

V tomto článku budem predpokladať, že doma máte malé alebo nemáte žiadne cvičebné vybavenie. Cvičenie uvedené nižšie počítajú aspoň s tým, že máte k dispozícii schody, stoličku, gauč a prístup k nejakému parku alebo inému vonkajšiemu priestranstva.
Motivácia a potešenie

Domáce cvičenie by mala byť krátka a prísna. Takéto cvičenia, ktoré sa bude neustále obmieňať, zaručí veľkú motiváciu a nielen to. Neustále sa meniace cvičenie vám tiež zaručí, že to pre vás bude príjemné a nebude sa čas pomaly vliecť.
Silový a odporový tréning

Či už cvičíš doma alebo v telocvični a občas sa sústredíš na silový a odporový tréning, kľúčová vec je stále zmena tvojho tela. Silový a odporový tréning vyzýva tvoje svaly k tomu, aby sa javili štíhlejšie. Tento tréning tiež pôsobí, že metabolizmus spaľuje počas cvičenia a po ňom viac kalórií – ideálne pre ľudí, ktorí sa snažia schudnúť.
Odporové cviky doma

Ako už bolo skôr naznačené, domáce cviky by sa mali neustále meniť, aby boli zaujímavejšie a zábavnejšie. Preto navrhujem, aby ste si vybrali sadu 6 alebo 7 odporových cvikov, ktoré môžete robiť vo vašom domácom cvičení.

Kľuky
Kľučky s nohami na stoličke
Drepy
Drepy pri stene
Skákacie výpady
Statické výpady
Kroky na gauči
Obrátené skracovačky
Skracovačky
Tricepsové kľuky s oporou o stoličku
Výbušné kľučky s výskokom
Pritiahnutie k stolu (obrátený klik)
Výpony lýtok na vyvýšené podložke alebo schodu

Fitness cviky doma

Fitness cviky, ktoré sú realizovateľné v domácom cvičení, nemusí byť obmedzené. Iste, posilňovňa má posilňovacie stroje, rotopedy, veslá, vodné bicykle, cross trainery a možno aj bazén alebo solárko. V tomto článku ale predpokladám, že vy toto k dispozícii nemáte.

Určité cvičebné a fitness vybavenie je však k dispozícii pre každého, kto sa rozhodne cvičiť – napr tréningové topánky, miestne cesty a cesty, obývacia miestnosť a schody. Takže možno fitness cvičenia zahŕňajú:

Chôdzu alebo beh okolo jedného bloku
10 minút cvičenia doma – výskoky z podrepu do tvaru hviezdice, výbušné kľučky s výskokom, skákanie cez švihadlo, beh s prestávkou, výstupy na gauč alebo pevnú stoličku
30 minút plávania v neďalekom bazéne alebo aquaparku

Jednoduchý tréning na doma

One response

  1. Pingback: Športové doplnky a ich výhody | Tréningový plán pre každého

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s