Športové doplnky a ich výhody

Športové doplnky a ich výhody

Každý už počul o pojme športové doplnky. Čo si pod ním môžeme predstaviť? Jedná sa o voľne predajné produkty, ktoré nie sú brané ako nelegálne látky a napriek tomu sa v nich skrýva veľmi vysoký potenciál účinnosť.

Vyskúšajte najlepší  Tréningový plán na mieru! od MyBodyManager

Každý športový doplnok je našim pomocníkom, ktorý nám zaistí rýchlejší pokrok v telocvični, či už chceme schudnúť alebo pribrať. Rovnako ako v každom inom odvetví obchodu, je na trhu nepreberné množstvo firiem, ktoré sa snažia vyrobiť buď čo najkvalitnejší produkt, alebo čo najlacnejšie. Avšak sú aj výrobky ktoré sú výnimočné svojou kvalitou a to za veľmi peknú cenu. Presne také výrobky sa budeme snažiť nájsť a odporučiť vám je na našom webe.
Delenie

Športové doplnky stravy delíme na 4 základné kategórie jednoducho podľa toho, čo od nich očakávame. Pre: 1) naberanie svalovej hmoty 2) redukciu podkožného tuku 3) Stimuláciu a sústredenosť pri cvičení 4) doplnenie vitamínov a minerálov, ochranu kĺbov a ďalšie.

1) Športové doplnky stravy pre naberanie – Číslom jeden medzi doplnky vôbec sú izoláty rôznych proteínov, ktoré zaisťujú príjem veľmi kvalitných bielkovín a to veľmi jednoduchou cestou, stačí len rozmiešať prášok v pohári s vodou a vypiť. Na trhu je viac druhov týchto proteínov, líšia sa dobou za ktorú proteín môžete stráviť. Napríklad kazeín sa trávi dlhšie a tak je vhodný najmä na noc. Jedna dávka vám môže veľmi rýchlo zaistiť 30g proteínov.

Ďalšie prostriedok pre naberanie svalovej hmoty sú aminokyseliny v tabletovej forme. Môžu byť komplexná s širokým spektrom aminokyselín, alebo konkrétne zamerané. Napríklad s obsahom esenciálnych aminokyselín alebo tzv BCAA v ktorých sú zastúpené 3 aminokyseliny najviac podporujúce rast svalov (valín, leucín, izoleucín). Ďalej jednotlivé aminokyseliny napr: Arginín, Glutamín, Leucín, ornitín, citrullinu, atď

Asi jeden z najznámejších a tiež veľmi účinných doplnkov je kreatín. Kreatín je organická kyselina, ktorá sa stará o zásobovanie svalov živinami a energiou, zvyšuje ich silu a objem, pretože viaže na svaly vodu. V potrave ho nájdeme predovšetkým v mäsu.

Predposlednom športovým doplnkom sú sacharidové zmesi, väčšinou nazývané Gainery. Gainer slúži najmä k rýchlemu a jednoduchému doplnenie sacharidov po tréningu, ale môže sa s mierou použiť aj ako olovrant v priebehu dňa.

Posledné športový doplnok stravy, ktorý stojí za zmienku je pred-tréningová NO zmes. Základnou zložkou všetkých N.O. produktov sú rôzne formy Arginínu. Hlavným zmyslom N.O. produktov je väčšie a dlhšie trvajúce napumpovanie svalov pri tréningov. To je zapríčinené roztiahnutím ciev, čo pôsobí lepšie zásobovanie svalov krvou. Halušky užívaná spoločne s kreatínom, zvyšujú účinnosť oboch týchto produktov.

2) Športové doplnky stravy pre redukciu tuku – Najznámejším a najpoužívanejším doplnkom stravy pre redukciu tuku je bezpochyby L-Carnitin. L-Carnitin urýchľuje premenu tukov na energiu, ktorú môžete ihneď využiť. Čo znamená, že máte viac sily a energie pri tréningu a rýchlejšie pálite tuky, čiže chudnete. L-Carnitín je k dostaniu v tabletkách a tekutej forme.

Synephrine je ďalším nemenej účinným prostriedkom pre chudnutie, má zhodné účinky ako L-Carnitin.

Posledným prípravkom, ktorý si tu spomenieme, je kofeín. Kofeín je alkaloid, obsiahnutý v káve Povzbudzuje nervovú sústavu, stimuluje organizmus, udržiava koncentráciu a urýchľuje pálenie tukov. Všetky tieto vlastnosti Vám napomôžu ku kvalitnejším výkonom a rýchlejšiemu pálenie tukov pri tréningu. Tréning na spaľovanie tukov

Firmy tieto suroviny rôzne miešajú a snažia sa vytvoriť čo najefektívnejšiu kombináciu, ktorá zabezpečí čo najlepšie výsledky.

3) Športové doplnky stravy ako stimulanty – Sú prípravky, ktoré zvyšujú sústredenosť a povzbudzujú organizmus k vyšším fyzickým výkonom pri tréningu. Patrí sem už Viseu spomínaný kofeín, ďalej napríklad taurín, guarana a iné alkaloidy.

4) Za ostatné doplnky stravy beriem – všetky vitamíny, minerály, doplnky chrániaci kĺby ako napr kolagén a podobne.

Prečítajte si niečo o tom, aké efektívne je cvičenie doma

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s