Dôvody prečo cvičiť?

Fitness základy

Dnes sa pozrieme na fitness základy a to, prečo je dobré cvičiť pravidelne. Na konci tohto článku zistíte, že je takmer vždy lepšie mať pravidelnú fyzickú aktivitu a občas svoje svaly potrápiť. Ako ste fit? Pozrite sa na našu menšiu analýzu dôvodov, prečo je pohyb zdravý.

Cvičenie: 4 prínosy pravidelnej fyzickej aktivity
Vieš, že cvičenie je všeobecne dobré a prospešné. Ako veľmi? Môže napríklad zlepšiť vašu náladu, zlepšiť váš sexuálny život a množstvo iného. Poďte spolu s nami zistiť, ako cvičenie môže zlepšiť váš život podľa zamestnancov Mayo Clinic.

Chcete sa cítiť lepšie, mať viac energie a možno aj žiť dlhšie? Nehľadajte nič iné ako cvičenie. Zdravotné výhody pravidelného cvičenia a fyzickej aktivity je ťažké ignorovať. Výhody cvičenia platia v takmer každom veku, bez ohľadu pohlavie alebo fyzické schopnosti. Potrebujete presvedčivejší výkon? Pozrite sa na týchto sedem spôsobov, ako cvičenie môže zlepšiť Váš život.

Č 1: Cvičenie a kontrola hmotnosti

Cvičenie môže pomôcť zabrániť nadmernému priberaniu. Ak ste sa zapojili do fyzickej aktivity, spálite kalórié. Čím intenzívnejšia je aktivita, tým viac kalórií spálite. Nemusíte cvičiť hodiny denne, aby ste pozorovali prvé výsledky. Stačí byť aktívny počas celého dňa a využiť aj malé šance na pohyb. Napríklad namiesto výťahu choďte po schodoch alebo zrýchlite tempo práci v domácnosti.

Č 2: Cvičenie pre zdravé srdce a iné orgány

Bojíte sa o ochorenie srdca? Mávate problémy s tým, že niekedy si nameriate vysoký krvný tlak? Bez ohľadu na to, aká je vaša aktuálna hmotnosť, byť aktívny sa Vám oplatí. Vďaka tomu narastie HDL či “dobrý cholesterol”. Vďaka tomu bude Vaša krv tiecť hladko a vy sa nemusíte obávať zdravotných problémov v takej miere, ako necvičiaci ľudia. V skutočnosti, pravidelná fyzická aktivita vám pomôže zabrániť alebo zvládnuť širokú škálu zdravotných problémov – vrátane mŕtvice, metabolický syndróm, diabetes 2. typu, depresie, niektorých typov rakoviny, artritídy a iných.

Č 3: Cvičenie zlepšuje náladu

Potrebujete emocionálne povzbudenie? Alebo vypustiť paru po stresujúcom dni? Cvičenie v posilňovni alebo 30 minút svižnej chôdze môže len pomôcť. Fyzická aktivita stimuluje rôzne látky v mozgu, vďaka ktorým sa budete cítiť šťastnejší a uvoľnenejší. Môžete tiež zlepšiť svoje sebavedomie, pretože cvičením sa zlepšuje aj Váš celkový vzhľad.

Č 4: Cvičenie zvyšuje energiu

Ste zadýchaný po nakupovaní alebo jednoduchých domácich činnostiach? Pravidelná fyzická aktivita môže zlepšiť svalovú silu a zvýšiť vytrvalosť. Cvičenie a fyzická aktivita dodáva kyslík a živiny do tkanív a pomôže vášmu kardiovaskulárnemu systému pracovať efektívnejšie. A keď bude vaše srdce a vaše pľúca pracovať efektívnejšie, budete mať viac energie.

Toľko zopár tipov a odpovedí na otázky, prečo by ste mali začať cvičiť. Začnite s tréningový plán od MyBodyManager online fitness trénera!

One response

  1. Pingback: Kardio tréning na úrovni Heart Rate | Tréningový plán pre každého

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s